Katak Kurap Yang Berkokok

Katak oh katak kenapa kau suka perasan, macam mana aku tak perasan, aku dpt masuk parlimen.

Itulah katak ytang tidak asing lagi dan katak yang paling popular diabad ini iaitu Ibrahim Ali presiden PERKASA.

Tak sedar diri sungguh katak kurap ni.. sebelum ini, setiap kali pilihanraya, Katak kurap tersebut akan bertanding dengan menggunakan tiket BN. Tetapi tak jugak dapat pikat rakyat jelata. Bila pilihanraya terbaru beliau buat muka kesian, lalu PAS memberi tiket untuk beliau bertanding, dan memenangi pilihanraya justeru menjadi ahli Parlimen.

Di dalam parlimen, katak kurap ni (Ibrahim Ali) mula la tunjuk kurapnye SeMalaysia. Ada saje isu yang nak juga dijawab dan dibahas. Kadang-kadang sampai dia sendiri tak perasan atas tiket apa yang di duk dalam Parlimen tu. Memanglah kebebasan bersuara dan memberi pendapat itu bagus di dalam Parlimen, tapi bila dah kerap sangat nampak sangat dah yang awak tu nak tunjuk bersuara lantang dan berpendirian la konon. Padahal si katak kurap ni nak suruh pimpinan BN tenguk yang die tu berkarisma. Hak Hak Hak Tuweeee.

La ni pulak, sikatak kurap berbunyik lagi. Makin melampau pulak nampaknye katak kurap ni kipas pimpinan BN. Die dah tahu Gabungan Mansuh ISA (GMI) rancang dah cukup lama nak buat demonstrasi tuntut penghapusan akta kejam ISA, Tapi entah kenapa katak kurap ni bodoh,tolol,bangang,bahalul,badigul dan yang seketurunan dengannya.

Sibuk pulak dia rancang nak buat demo kipas pimpinan BN mintak ISA dikekalkan. Dah la tu, boleh pulak ugut GMI kononnya bakal tercetus huru-hara. Amboi-amboi.. bebulu pilak telinga kite ni. Dahtu si penyibuk-penyibuk dan kaki kipas BN ni ade jugak yang nak turut serta, antaranya Pakida, Silat lincah dan yang seketurunan dengannya.

Yang kite duk geli hati ni, persatuan silat lincah pun join jugak hak hak hak tuweee. Lain macam je bunyiknye. Agak-agak la… Ingat nak berperang ke. Ugut-ugut pulak bakal tercetus huru-hara.

Sepanjang pengalaman pengarang, sejak tahun 1998 pengarang join demonstrasi jalanan, kami tak pernah pun timbulkan huru-hara atau buat provokasi. Kebiasaannya yang mulakan provokasi pihak polis yang berpakaian preman dan fru. Tak caya tanya la mana pejuang seperti pengarang. pasti perkara yang sama bakal terjuih dari mulut mereka.

Ni pulak si katak kurap tiba-tiba cakap bakal huru-hara, siapa yang bakal cetuskan, lu pikir la sendiri. tak lain dan tak bukan katak kurap dan kuncu-kuncunya.

Ingat sikit katak kurap, kami buat demo secara aman. Jangan awak menyibuk dan cuba timbulkan huru hara. Siapa yang cuba timbulkan huru hara, kami sendiri akan tangkap dan serah pada polis. Jangan ugut-ugut, jenguk sikit siapa ada dihadapan.

Nasihat buat si katak kurap, mengucap awal-awal, takut-takut awak terkena pijak dek ribuan pejuang anti ISA nanti.

Papai

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, syukur kehadrat Allah taala, dengan limpah kuniaNya terhasillah blog ini bagi memberikan maklumat sedikit sebanyak tentang apa yang berlaku disekeliling kita.

Tujuan utama blog ini dibina bagi memberi sedikit sebanyak maklumat kepada pelayar bagi dijadikan rujukan, nasihat, pandangan dan tindak balas yang bakal diperolehi bagi kita bersama-sama berkongsi maklumat dan pendapat terhadap isu yang dibangkitkan.

Segala isu yang akan dibangkitkan bukanlah bertujuan bagi memburuk-burukkan atau sengaja untuk memfitnah, ia sekadar sebagai suatu isu yang diutarakan oleh pengarang untuk tujuan mendapat maklum balas atau komen-komen dari pengunjung bagi dibandingkan dan dianalisis.

Pengarang akan berusaha membangkitkan isu-isu yang penting untuk dikaji dan dikenal pasti. Pengarang juga akan memulakan hujahan isu dan pelayar digalakkan untuk memberikan maklum balas atau komen tidak kira apa pun. Ia mungkin dapat membantu kita bersama-sama memajukan diri dan membuka minda ke ruang lingkup yang lebih besar.

Akhir sekali, pengarang berharap agar kita bersama-sama mengeluarkan pendapat cadangan atau apa saja yang berbentuk ilmiah agar ia dapat menjadi rujukan bersama.

Sekian Wassalam dan selamat melayari minda anda

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 7 other followers