Siapa Kau Nak Mengaku Rasul

Manusia Musibat yang mengaku dirinya rasul umat melayu dahpun ditahan dan dijatuhkan hukuman. Lega rasanya, bila si musibat tu dah ditangkap, dah pun mengaku salah. Tapi ada pulak sepoi-sepoi suara yang duk menyibuk. Merujuk kepada apa yang tertera di dalam metro hari ini.

Ada la seorg ke atau seekor, tak reti plak nak kenal pasti yang duk pertahan rasul melayu. Dengar kata bekas penyanyi reggei. die duk kata rasulnya mengaku salah sekadar mengikut undang-undang dan taknak melawan undang-undang sebab bertentangan dengan ajarannya.

Amboi-amboi, sedapnya bercakap.. kalau dah tahu taknak melawan undang-undang yang die duk larikan diri begitu lama tu apa pasal.

Die plak duk kata, ajarannya mengikut ayat-ayat tertentu dalam Al-Quran dan mempertahankan kepercayaannya berdasarkan ayat Al-Quran tersebut. Ni satu lagi bengap punya org. Kalau dah nak guna apa yang terkandung dalam Al-Quran, apa pasal tak rujuk sepenuhnya, main rujuk-rujuk potongan tertentu. Kau ingat buku syair atau sajak ke. kau ingat buku pelajaran darjah 1 ke.

Nampak sangat la jahilnya umat si Rasul melayu ni. Inilah contoh manusia yang mendalami erti dan makna ayat Al-Quran menggunakan akal sendiri dan tidak dipandu oleh orang yang lebih arif tentang Al-Quran tersebut. Ini yang dinamakan Gila Isim. Kesian nye kat manusia macam beliau yang telah tersesat jauh dari landasan Islam sebenar.

Mereka mengimani pada sesetengah ayat Al-Quran sahaja dan meninggalkan selainnya serta menidakkan Hadis Nabi S.A.W.

Semoga Allah membuka pintu hati dan akal mereka, dan semoga mereka bertaubat dan kembali ke jalan yang benar .

AMIN YA RABBAL ALAMIN

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 7 other followers

%d bloggers like this: